تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز مجدد سطح ۶۵۴۳٫۵۰ دلار/تن یعنی پایین ترین سطح روز ۵ نوامبر را تاچ کند که این موضوع را بررسی الگوی گوه یا کنج (wedge) و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند که دیروز بدان اشاره کردیم.

در نمودر پایین به وضوح مشخص است که این الگوی گوه از سطح ۶۵۳۰ (پایین ترین سطح روز ۱۷ اکتبر) شکل گرفته است و از سه موج تشکیل شده که سومین موج یعنی موج C در اطراف سطح مقاومت ۶۷۷۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) به سقف و پیک قیمت خود رسیده است.

به باور ما موج نزولی قیمت که از سطح ۶۷۷۲٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۱ نوامبر) شروع شده نشاندهنده از سرگیری سیر نزولی قیمت می باشد که موقتا در روز ۱۷ اکتبر متوقف شده بود و از آنجایی که الگوی گوه جز الگوهای ادامه دهنده می باشد می تواند فرصتهایی را برای رسیدن قیمت به سطوح نزولی جدید و ورود برای فروش ایجاد کند.

از نظر تحلیل تکنیکال، بررسی سطوح فیبوناچی از موج C نشان می دهد که سطح حمایت قیمت مس بر روی نرخ ۶۵۸۸ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) واقع شده است که موقتا از ریزش قیمت جلوگیری کرده است و به اصلاح قیمت انجامیده که انتظار داریم این موج اصلاحی در نزدیکی سطح مقاومت ۶۶۱۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) به اتمام برسد.

در چنین وضعیتی فروشندگان مس در بازار بورس فلزات لندن با اعتماد به نفس بیشتری با تارگت ۶۵۴۳ دلار/تن وارد بازار خواهند شد و این سطح در نمودار پایین دیده می شود که پایین ترین سطح روز ۵ نوامبر می باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن همانطور که در نمودار پایین مشخص است با توجه به بررسی امواج الیوت، احتمال افزایش مجدد قیمت به سطح ۲۰۶۸ دلار/تن (بالاترین سطح روز ۲۵ نوامبر) وجود دارد که این هدف را شمارش امواج االیوت تایید کرده اند.

در نمودار زیر مشخص است که افزایش قیمت از سطح ۲۰۰۲٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۱۹ نوامبر) در پنج موج صورت گرفته است که موج آخر یعنی موج ۵ همچنان در حال پیشرفت می باشد و این موج می تواند به پنج موج کوچکتر نیز تقسیم شود که موج آخر یعنی موج v نیز هم اکنون در حال پیشروی قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۲۰۶۸ می باشد.

در حرکت افزایشی، چنانچه قیمت بتواند از سطح مقاومت ۲۰۶۸ با قدرت عبور کند ممکن است که در نزدیکی سطح ۲۰۷۳ متوقف شود که این سطح محل برخورد قیمت به سقف کانال افزایشی می باشد.

در چارت پایین دیده می شود که کانال صعودی حرکت مس همچنان پایدار است و در صورتی که امروز این سناریو افزایشی به وقوع بپیوندد راه قیمت آلومینیم آلیاژی برای رسیدن و گذر کردن از سطح مقاومت ۲۰۶۸ در روزهای آینده هموار خواهد شد.

در کوتاه مدت بر این باوریم که حرکت معاملات روزانه صعودی خواهد بود و معامله گران در نرخهای پایین اقدام به خرید با هدف ۲۰۶۸ دلار/تن خواهند کرد که در نمودار پایین به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم